Allemaal Politiek

hot_rod_arend

“Europese angst voor islam berust op misverstanden”aldus r.john bowen

bronnieIn het drie pagina’s tellend essay wil Bowen aantonen dat drie veelgebruikte thema’s door islamcritici onjuist zijn. Of om het in zijn eigen woorden te zeggen: “Alles is er verkeerd aan.” Het gaat om de islamitische schok, het
waardenconflict en de niet-aflatende strijd. Onder islamitische schok
wordt verstaan: islamitische immigranten die het Europese leven hebben
ontwricht op volkomen andere manieren dan voorgaande immigratiegolven.
Met name wordt bedoeld de ontwrichting van de Europese ‘way of life’.
Waar Bowen vooral tegen vecht is de roep om het ondoordachte
‘multiculturalistische’beleid te veranderen dat grote moslimpopulaties
heeft doen ontstaan. “Dat is een vreemd argument, aangezien noch de
cultuur noch haar multi-heid iets te maken had met de komst van de
arbeiders en hun gezinnen. Arbeiders kwamen uit wederkerig economisch
eigenbelang.” En: “De wetten en het beleid van nu in het grootste deel
van West-Europa stimuleren immigratie niet, maar garanderen in de eerste
plaats de rechten van de inwoners.”     

Ik denk dat mijnheer john toch eens de onvertaalde koran moet gaan lezen vanuit het arabisch . daarbij vind ik het wel wat onvoorbarig om te zeggen dat er in de naam van dit geloof geen problemen zijn veroorzaakt.  Nederland staat nu vol met moskeeen waarin in een groot percentage de westerse manier van leven word ontraad.

We zitten met een dodenherdenking die gade word geslagen door een groep debielen die in naam van allah de jodenhaat voortzetten.

We worden dan ook nog eens op de proef gesteld door anti handenschuddende gejurkte vrouwenhoeders.

Om nog maar niet te spreken van de fatima,s doe met een tafellaken op de pasfoto willen .

met burqa solliciteren etc etc. 

En dit hebben we natuurlijk wel te danken aan het knuffelend  slinks die dit probleem geinporteerd hebben.

noem mij maar een islamofoob maar dit zijn toch echt geen luchtkastelen .

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Mijnheer Bowen, islamisering mag dan wel niet niet aanstaande zijn, de islam is allesbehalve een verrijking voor Europa. Eeuwen is er gevochten tegen dominiantie van de clerus en pas vijftig jaar geleden begonnen de barstjes in de kerkelijke invloed zich te tonen. Voor die tijd was men bang, bang en nog eens bang en bepaalde pastoor cq. dominee het maatschappelijk leven. Wel, die tijd hoeft niet meer terug te komen, ook niet voor een grote groep van een miljoen moslims in Nederland. Geef moslimvrouwen alles wat ze nodig hebben om te emanciperen en strijd hard en fel tegen religieuze achterlijkheden!

Hierop reageren

Ik ben meer bang voor de overheden in Europa en de "moslimknuffelaars" zoals ze worden genoemd dan voor de fundamentele Islamieten die wel wat zien in een Islamitisch Europa. De overheden moeten uit eigenbelang handelen en de knuffelaars denkten teveel in termen van de westerse vrijheid en democratie, zoals dhr. Bowen. Dit zijn de mensen die moslims teveel rechten geven en bang zijn om te discrimineren. Zo erg, dat ze zelfs diversiteit promoten. Ook op het gebied van normen. Je houdt dan alleen nog onze (grond-)wetten over. De fanatieke fundamentele moslims leven zich daarin uit. Er worden er veel advocaat en vinden vele gaten in onze rechtstaat. Zij bedienen vooral hun moslimbroeders in de rechtzaal. Onze normen en waarden staan nou eenmaal niet in een wettelijk document (je zou voor de normen het Etiquette kunnen nemen) . En de wet is het enigste waar ze zich aan houden en maken gebruik van de wetten die je breed kan nemen. Ze stromen binnen in de advocatuur, politiekorpsen en politiek. Ik zit te wachten op de eerste rechter. Mét dubbele loyaliteit door dubbele paspoorten. Spionage hier en daar al ondervonden, zowel in de politiek als hogerop in een politiekorps. Een burgemeester van één van de twee grootste steden die gaat thee drinken bij zijn Marokkaanse koning en praat over Nederlandse zaken zónder toestemming.
Dát vind ik beangstigend en daarom ben ik bang voor Islamisering.

Als je dan bedenkt, dat een moslim een moslimbroeder niet mag afvallen in bijzijn van ongelovigen (staat in een vers in de koran, heb het meegemaakt op een forum waarin ik in discussie was met een moslim allá advocaat Enait, een andere moslim viel mij bij en kreeg een vers uit de Koran waarin bovenstaande stond als antwoord. De 'bijvallende' moslim reageerde niet meer in betreffende discussie), dan wordt het een fijne 'samen'leving. Dat is gelijk het antwoord op de vraag waarom er zo weinig uit de moslimhoek te horen valt bij bepaalde gebeurtenissen. Waarom ze zich nooit distantieren, maar het hebben over dat ze allemaal worden weggezet en de schuld krijgen (wat niet waar is).
Ik bén een islamofoob in de letterlijke betekenis: ik heb angst voor de Islam (in Europa) mét reden, maar heb geen afkeer of haat tegen de Islam, zolang het hier niet door mijn strot wordt geduwd.
Ik ga rustig met een aardige moslima om, kan gerust kennisen worden met moslims. Maar in mijn achterhoofd wantrouw ik ze wel voor het geval er ergens ooit een Jihad wordt uitgesproken over een groep waar ik dan ook bij hoor.

Waar de kerken leeglopen, stromen de moskeeen vol die flink worden bijgebouwd (en een 'Poldermoskee blijft leeg'). Waar we in het verre verleden, deels met geweld, werden bekeerd tot het Christendom, zal het toch niet ooit gebeuren dat we bekeerd gaan worden tot de Islam.
Als er angst is voor een tweede Hitler, is dit toch ook geen ondenkbare angst?

Hierop reageren

Niets aan toe te voegen , Volg het nieuwe integratie beleid in Nederland AANPASSEN OF OPKRASSEN. !!!

Hierop reageren

Kletskoek! Elke godsdienst, of beter levensbeschouwing (want o.a. humanisme en boeddhisme zijn niet als godsdienst te kwalificeren) kent zijn extreme varianten. Zo leidde de 'reconquista' in Spanje tot het vervangen van tolerante en ontwikkelde sultanaten door primitief katholicisme met inquisitie en heksenvervolgingen. En ook de slavernij en later de apartheid in Zuid-Afrika werd met religieuze argumenten gerechtvaardigd. En omgekeerd was het verzet tegen de slavernij en apartheid niet zelden religieus geïnspireerd.

Laten we elkaar beoordelen op onze daden en op woorden die tot daden leiden (haat zaaien) , maar niet op onze interpretatie van de bronnen van hun geloof. Moslim-ouders zijn ongetwijfeld net zo bezorgd over hun kinderen als zij zich aangesproken voelen tot het salafisme of jihadistische groeperingen, als goede vrienden van mijn ouders toen hun zoon zich liet inpalmen door mormonen (gelukkig kwam hij vrij snel tot inkeer).

En laten we ons bij ons stemgedrag vooral laten leiden door wat we omarmen en niet door wat we afwijzen.

Hierop reageren

Een goede raad voor mensen die de knuffelcampagne voor het islamitisch geloof een warm hart toedragen.

Zoek een onvervalste koran op en de juiste arabische vertaling hiervan.
Vraag je dan nog eens af waarom er zo op joden en christenen word afgegeven in het boek
En zie ook hoe er over vrouwen beslist word. de positie van de vrouw en haar recht(de aanrecht)
hiervan een paar voorbeelden

De islam is tijdloos en daar zit juist het gevaar in, er word bijvoorbeeld nog steeds erewraak toegepast in moslimlanden en daarbuiten. er worden nog steeds mensen gestenigt in landen als soudi arabie en iran bijvoorbeeld. om over nigeria maar niet te spreken en vele aziatische landen.
burkAs niqaab etc.

Als je het leven van mohammed de profeet hebt gevolgt dan weet je gelijk wat voor een vrouwenhater dat geweest is..
nadat zijn eerste vrouw(Khadijah bint Khuwaylid) stierf die tevens zijn werkgever was, ging mo flink over de top. Hij leed aan epilepsie en zag voordurend visioenen. . hij beroovde caravanen en wist de rol van vrouwen mooie te her stylen..
Als iemand de islam bekritizeerde werd hij gevierendeelt of onthoofd.

Enige herkenbaarheid vandaag te dag is toch niet moeilijk te vinden.
als het islamitische geloof zo vredelievend is(soals sommige mensen zo graag beweren),waarom word geert wilders dan zo streng bewaakt?

Ik heb genoeg over de islam gelezen om te weten dat het een geloof is wat barbaarse omgangsnormen propageert.
leuker kan ik het niet maken.

Hierop reageren

RSS

Allemaal Politiek Chatsessies

Allemaal Politiek organiseert reguliere chatsessies over van tevoren aangekondigde politieke onderwerpen.

Wanneer?
Chatsessies vinden plaats op maandagmiddag van 14:00 tot 15:00 en op donderdagmiddag van 17:00 tot 18:00 uur.

Onderwerp maandag 2-8
Wordt z.s.m. aangekondigd
.

Ideeën?
Post je ideeën voor toekomstige chatonderwerpen hier.

Spelregels chat
We hebben een aantal richtlijnen voor een goed verloop van de chatsessies opgesteld. Je vindt ze onder Spelregels chat.

© 2010   Gemaakt door Marcel Maassen

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Inloggen bij chat