bronnie
In het drie pagina’s tellend essay wil Bowen aantonen dat drie veelgebruikte thema’s door islamcritici onjuist zijn. Of om het in zijn eigen woorden te zeggen: “Alles is er verkeerd aan.” Het gaat om de islamitische schok, het
waardenconflict en de niet-aflatende strijd. Onder islamitische schok
wordt verstaan: islamitische immigranten die het Europese leven hebben
ontwricht op volkomen andere manieren dan voorgaande immigratiegolven.
Met name wordt bedoeld de ontwrichting van de Europese ‘way of life’.
Waar Bowen vooral tegen vecht is de roep om het ondoordachte
‘multiculturalistische’beleid te veranderen dat grote moslimpopulaties
heeft doen ontstaan. “Dat is een vreemd argument, aangezien noch de
cultuur noch haar multi-heid iets te maken had met de komst van de
arbeiders en hun gezinnen. Arbeiders kwamen uit wederkerig economisch
eigenbelang.” En: “De wetten en het beleid van nu in het grootste deel
van West-Europa stimuleren immigratie niet, maar garanderen in de eerste
plaats de rechten van de inwoners.”
Ik denk dat mijnheer john toch eens de onvertaalde koran moet gaan lezen vanuit het arabisch . daarbij vind ik het wel wat onvoorbarig om te zeggen dat er in de naam van dit geloof geen problemen zijn veroorzaakt. Nederland staat nu vol met moskeeen waarin in een groot percentage de westerse manier van leven word ontraad.
We zitten met een dodenherdenking die gade word geslagen door een groep debielen die in naam van allah de jodenhaat voortzetten.
We worden dan ook nog eens op de proef gesteld door anti handenschuddende gejurkte vrouwenhoeders.
Om nog maar niet te spreken van de fatima,s doe met een tafellaken op de pasfoto willen .
met burqa solliciteren etc etc.
En dit hebben we natuurlijk wel te danken aan het knuffelend slinks die dit probleem geinporteerd hebben.
noem mij maar een islamofoob maar dit zijn toch echt geen luchtkastelen .
Tags:
Welkom bij
Allemaal Politiek
Wanneer?
Chatsessies vinden plaats op maandagmiddag van 14:00 tot 15:00 en op donderdagmiddag van 17:00 tot 18:00 uur.
Onderwerp maandag 2-8
Wordt z.s.m. aangekondigd.
Ideeën?
Post je ideeën voor toekomstige chatonderwerpen hier.
Spelregels chat
We hebben een aantal richtlijnen voor een goed verloop van de chatsessies opgesteld. Je vindt ze onder Spelregels chat.
© 2010 Gemaakt door Marcel Maassen