Allemaal Politiek

Ik begrijp het niet meer: het schijnt zo te zijn dat de RK Kerk al in 1996 overeenkomsten heeft gesloten met verzekeringsmaatschappij Aegon om de gevolgen van mogelijke claims ten gevolge van sexueel misbruik te ondervangen.

Begrijp ik hieruit, dat je dus de geldelijke gevolgen van misdaden (en in dit geval zeer laffe en laaghartige misdaden) kunt verzekeren? Dan wil ik wel crimineel worden en de premie er voor betalen als dat me verder vrij laat.

Wat vinden jullie hiervan? Ik vind het ronduit schandalig maar misschien zie ik het verkeerd.

Vriendelijke groet,

Ferdinand

Tags: Aegon, sexueel misbruik

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Dit Kabouterland is moreel op stervens na mors dood , nog twee kabinetten Balkellende / Bos en dit land is te koop voor de hoogst biedende
In verband hiermee vraag ik me af waarom dit niet gewoon strafrechterlijk vervolgd wordt? Wat zijn deze kindermisbruikers anders dan andere pedofielen? Dit hoort niet binnen de muren van de kerk berecht te worden.
De RK-kerk koopt nu zelf haar zonden af.
Groet Carla

Hierop reageren

Volledig met je eens en ook ik begrijp niet dat justitie zich hierin niet mengt. Het schijnt, dat er momenteel onderzoek gedaan wordt naar mogelijkheden, maar ik denk dat het weer een bekende doofpot wordt. Zeer erg dat dit allemaal zo maar mag ..... wat mij betreft gaat de politie erkeihard in!
Groet
Ferdinand

Hierop reageren

Naar ik aanneem, is er een aansprakelijkheidsverzekering gesloten. Daar is op zichzelf niets mis mee. Die hebben u en ik ook. Ik heb er zelfs twee, een voor mijzelf en mijn gezin en een tweede voor beroepsaansprakelijkheid. In beide situaties hoef ik er niet over te denken om schade te claimen die een gevolg is van weloverwogen gepleegde misdaden. Ik kan mij dus met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat een partij als Aegon zich op zo'n manier voor het karretje van een aantal vermeende pedofiele homo's laat spannen. Denk eens aan de imagoschade als het echt zo blijkt te zijn...

Hierop reageren

Hallo Herman, een verzekeringsmaatschappij die last heeft van imagoschade moet nog worden opgericht. Als er een bedrijfstak is die zich werkelijk nergens voor schamen en een imago van nul komma nul hebben, dan zijn zij het wel. Schaamteloze boeven, zakkenvullers, oplichters, lijkenpikkers en dieventuig, zo zou je in milde benamingen verzekeringsmaatschappijen kunnen noemen, imagoschade, komop Herman effe terug op aarde komen hoor.

Hierop reageren

Hallo Herman,

You better believe it, helaas. Op het nieuws kwam het item dat Aegon 1 miljoen euro heeft gereserveerd om evt. clams te kunnen uitbetalen. Het is echt waar en werkelijk ongelooflijk.
En ja: een verzekeringsmaatschappij zonder imagoschado? Ik zou het waarderen als je er mij een noemt: dan stap ik onmiddellijk over daarheen!

Groet
Ferdinand

Hierop reageren

Waarom vind je het zo ongelovelijk dat ze een miljoen voor claims hebben gereserveerd? Of is dat soms alleen voor de kerk bedoeld dan?

Hierop reageren

Ja, dat is het:)

Hierop reageren

Hi Ferdinand,

Het verzekeren van risico's is prima (hoort erbij). Het verzekeren van claims die een direct gevolg zijn van misdaden - en niet de kleinste! - zou voor het Openbaar Ministerie voldoende moeten zijn om ook maar eens kritisch naar de handel en wandel van Aegon te kijken. Wat is de volgende stap? Ik heb een eigen bedrijf, ik laat een van mijn medewerkers een van mijn directe concurrenten zo zwaar verwonden dat hij zijn beroep niet meer kan uitoefenen. Kan ik me tegen de financiële gevolgen van die daad dan ook bij Aegon verzekeren? Bedankt voor deze wijze les.

Hierop reageren

Hallo,
Ja, daat is voor mij zo'n beetje hetzelfde. Ik werk ook voor mezelf (zoals dat heet, want uiteindelijk doet iedereen dat min of meer m.u.v. vele politici:(.......
Ik denk dat ik Aegon eens een briefje ga sturen met een dergelijk verzoek:)

Maak er een goede dag van en mocht je nog niet echt blij zijn: hier een geweldige link:) Daarvan word je met zekerheid blij:)

http://www.youtube.com/watch?v=b6Akkmwz38M&feature=youtube_gdata

Hierop reageren

Het wordt tijd dat de kattelieke kerk terug gaat naar de basis en het celibaat afschaffen, dit is gewoon ongezond en drijft mensen tot rare zaken.
Het was een of andere Hollandse paus die dat ingesteld heeft.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Paus_Adrianus_VI en er zeer fanatiek op toezag dat het gehandhaaft werd.
Ik begrijp niet hoe men daartoe gekomen is.
Dit is nog maar het topje van de IJsberg.

Hierop reageren

Ik wist dat:) Een beetje triviale kennis, maar toevallig wisst ik het, want ik probeer me altijd eerst zoveel mogelijk in het onderwerp te verdiepen voordat ik een topic plaats.
Maar, beste Raufvaugel, zou opheffing van het celibaat helpen? Ik denk dat de grootste oorzaak ligt in het feit, dat de kerk als instituut hun 'medewerkers' hun de hand boven het hoofd houdt! En tegen een zo ongelooflijk en vooral ongeloofwaardig en steenrijk instituut is het zeer moeilijk vechten: de gelovigen houden die rijkdom en macht in stand. Dus, daarom is geloven in gemeenschapszin een minder punt. Eenieder mag denken wat hij wil,. maar om samenscholingen, zoals de kerk die organiseert, nog langer toe te staan lijkt me niet goed. Als er vijf marokkanen samen staan, wordt er al gedacht over een samenschiloingsvebod, maar als er 500 idioten zijn, die uit naam van wie-dan-ook een 'eredienst' houden dan wordt dat niet als gevaarlijk beschouwd??

Hierop reageren

RSS

Allemaal Politiek Chatsessies

Allemaal Politiek organiseert reguliere chatsessies over van tevoren aangekondigde politieke onderwerpen.

Wanneer?
Chatsessies vinden plaats op maandagmiddag van 14:00 tot 15:00 en op donderdagmiddag van 17:00 tot 18:00 uur.

Onderwerp maandag 2-8
Wordt z.s.m. aangekondigd
.

Ideeën?
Post je ideeën voor toekomstige chatonderwerpen hier.

Spelregels chat
We hebben een aantal richtlijnen voor een goed verloop van de chatsessies opgesteld. Je vindt ze onder Spelregels chat.

© 2010   Gemaakt door Marcel Maassen

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Inloggen bij chat